Den andra sidan

Jag har efter rekommendation flera gånger besökt ett medium eller som hon föredrar att kallas andlig rådgivare. Platsen för samtalen var optimal, en liten stuga nära en sjö och med tända ljus.

Det här bygger på ett reinkarnationstänkande, att döden inte är död utan att själen vandrar vidare. Att levande och döda under vissa omständigheter kan “leva” tillsammans och kommunicera.

Vetenskapen accepterar inte detta utan det hamnar under begreppet parapsykologi, bortom det förklarbara. Men för mig är detta sanning, jag har själv mediala förmågor. Detta verkar gå i arv, flera släktingar har också gåvan eller förbannelsen.

Det här var oerhört skrämmande som väldigt ung, att få varsel att någon i vår lill by skulle dö inom tre dagar. Att uppleva att lustiga ljusfenomen följde vid sidan av mig när jag i mörker cyklade hem från kompisar. Jag har först i vuxen ålder fått en förklaring på detta. Ljusfenomenen kallas orbs, dödas själar som inte vandrat vidare och de får kraft att lysa av elektrisk energi som cykellysets dynamo.

Jag vet, man kan tycka och tro vad man vill om detta, men jag har upplevt det, jag är övertygad. Jag har bott i en ensligt belägen stuga ensam. Ja, inte helt ensam, jag kände intensivt närvaron av två andar, en man och en kvinna.

Det tog lite tid innan vi blev kompisar. Under perioder var mitt liv destruktivt med alkoholmissbruk. De markerade på sätt som ni inte skulle tro om jag berättade: Det här tycker vi inte om!

Men vi hittade varann. Från början var jag rädd för deras närvaro. Men allt eftersom så blev deras närvaro en kär del av mitt liv. Det bästa uttryck för vår relation jag kan hitta är gullig.

Flyttade, men satan vad jag saknar dem!!!

Leave a Reply

